// //
Umów się na jazdę próbną
Umów się na przegląd
Finansowanie - oblicz ratę
Konfiguruj swoją Toyotę

Hybrydy Toyoty na rynku od 20 lat

Przełom w historii motoryzacji

2017-05-25

Rok 1997 był przełomowy w historii motoryzacji. Toyota rozpoczęła produkcję pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego – modelu Prius. 20 lat później, w jubileuszowym roku zadebiutował wyjątkowy model – Prius Plug-in Hybrid nowej generacji. To kolejny krok na drodze do uniezależnienia motoryzacji od paliw kopalnych.

Ponad 10 mln sprzedanych hybryd, 33 modele


W ciągu 20 lat Toyota sprzedała na całym świecie ponad 10 milionów samochodów hybrydowych i wprowadziła na rynek 33 modele z tym napędem. Najpopularniejszym samochodem hybrydowym pozostaje Toyota Prius, której całkowita sprzedaż zbliża się do 4 milionów. Ale nie jest to jedyny gracz. Obecnie o sile sprzedaży hybryd Toyoty decyduje RAV4, C-HR, Auris oraz Yaris.

Toyota Avensis Selection
Toyota Prius
Toyota Prius
Toyota Prius
W Polsce – ponad 23 tys. hybryd Toyoty


Kierowcy w Polsce kupili do dziś 23 tys. hybryd Toyoty, a oferta marki na polskim rynku obejmuje 7 modeli. Ostatnią nowością jest Prius Plug-in Hybrid, który łączy zalety auta hybrydowego i elektrycznego.

Prius Plug-in Hybrid testowany na Węgrzech


Polscy dziennikarze motoryzacyjni mieli możliwość sprawdzenia efektywności Priusa Plug-in Hybrid podczas testu w górzystym terenie na Węgrzech. Test odbywał się na drogach publicznych w ruchu drogowym na dystansie 115 km, a celem kierowców było uzyskanie jak najmniejszego spalania i jak najmniejszej emisji oraz przejazdu w jak najkrótszym czasie.

Toyota Prius Plug-in
Doskonałe osiągi i niskie spalanie


Zwycięska załoga uzyskała doskonały wynik – 1,4 l/100 km. Wyniki spalania, jakie uzyskały dwuosobowe zespoły, wahały się między 1,4 a 2,0 l/100 km i wyniosły średnio 1,65 l/100 km. Średnia emisja CO2 wynosiła między 32 a 48 g/km. Samochód poruszał się na samym silniku elektrycznym nawet przez 75% dystansu, znacznie powyżej nominalnego zasięgu w trybie EV, który wynosi ok. 50 km. Pozostałe ponad 30 km przy wyłączonym silniku spalinowym udało się pokonać dzięki odzyskiwaniu energii z hamowania oraz funkcji ładowania baterii podczas jazdy.

Prius Plug-in Hybrid – doskonałe połączenie


„Nowe Priusy Plug-in Hybrid były testowane przez doświadczonych dziennikarzy, którzy na co dzień poruszają się samochodami różnych marek i mają skalę porównania. Kierowcy sprawdzili rzeczywiste zużycie paliwa w wymagających warunkach drogowych oraz skuteczność innowacyjnych rozwiązań, takich jak ładowanie akumulatora podczas jazdy czy klimatyzacja z pompą ciepła. Ich wyniki pokazują, że Prius Plug-in Hybrid to doskonałe połączenie zalet dwóch aut w jednym nadwoziu: elektrycznego (w trybie EV) oraz hybrydowego. Gdy poruszamy się w mieście, korzystamy wyłącznie z motoru elektrycznego. Wyjeżdżając poza miasto, wchodzimy w tryb hybrydowy” – podsumował Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.

Toyota Prius Plug-in
Prius Plug-in Hybrid – liftback z silnikiem o mocy 122 KM


Prius Plug-in Hybrid to liftback segmentu D, napędzany układem hybrydowym z silnikiem benzynowym 1.8 i elektrycznym o łącznej mocy 122 KM. Wydajniejszy napęd oraz bardziej pojemna bateria trakcyjna zapewniają zasięg na samym silniku elektrycznym do 50 km.

Prędkość maksymalna dostępna bez uruchomienia silnika benzynowego (EV) wynosi 135 km. Po wyczerpaniu energii naładowanej z zewnętrznej sieci układ hybrydowy zapewnia tę samą wydajność i oszczędność co napęd tradycyjnego Priusa 4. generacji. Baterię trakcyjną można także doładować w czasie jazdy – w tym trybie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów uzyskuje się poziom naładowania 80%.

Dowiedz się więcej

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.