// //
Konfiguruj swoją ToyotęUmów się na jazdę próbnąUmów się na przeglądFinansowanie - oblicz ratę

Silnik 1,2 Turbo VVT-iW

Poznaj nową jednostkę z turbosprężarką

1,2 Turbo

Bezkompromisowa dynamika i oszczędność

Turbodoładowany silnik Toyoty o pojemności 1,2 litra to arcydzieło inżynierii, które imponuje osiągami i niskim zużyciem paliwa. Wykonana z najwyższą precyzją, pracująca zarówno w cyklu Otta, jak i Atkinsona, wyposażona w podwójny układ chłodzenia jednostka napędowa pokazuje możliwości konstruktorów Toyoty, wyznacza nowe standardy, ale przede wszystkim sprawia, że jazda Toyotą staje się wyjątkowo przyjemna. Poznaj jej najważniejsze cechy.

Poznaj jegonajważniejszecechy:

Silnik 1,2 Turbo - Toyota Auris
Silnik 1,2 Turbo - Crossover Toyota C-HR

Najnowsza jednostka Toyoty: przyjemność z jazdy

Silnik 1,2 Turbo oferuje doskonałe osiągi, niskie spalanie i dużą elastyczność, która przekłada się na pewne wykonywanie wszystkich manewrów. Crossover Toyota C-HR z tym silnikiem pali średnio 5,5 l/100 km.‎

Silnik 1,2 Turbo - Toyota Auris

Dynamika: wysoki moment obrotowy

W silniku 1,2 Turbo moment obrotowy wynosi aż 185 Nm i jest dostępny już przy 1600 obr./min. Dzięki temu Twoja Toyota oferuje elastyczność i dynamikę w pełnym zakresie obrotów. Zapytaj o silnik 1,2 Turbo podczas jazdy próbnej i przekonaj się sam, jak szybko Toyota reaguje na polecenia wydawane przez kierowcę.

Silnik 1,2 Turbo - Niskie spalanie

Niskie spalanie: cykl Otta i cykl Atkinsona

Nowy silnik 1,2 Turbo Toyoty jako jedyny w segmencie potrafi pracować zarówno w cyklu Otta, jak i Atkinsona. Podczas wolnej jazdy w pierwszej fazie cyklu sprężania, kiedy tłok porusza się do góry, zawory dolotowe są otwarte dłużej niż w cyklu Otto. Przy większym zapotrzebowaniu na moc następuje powrót do cyklu Otto, pozwalającego w pełni wykorzystać potencjał silnika. Efektem tego są mniejsze opory silnika i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, co z pewnością odczujesz podczas rzadszych wizyt na stacji benzynowej.‎

Silnik 1,2 Turbo - Niezawodność

Niezawodność: podwójny układ chłodzenia

Silnik 1,2 Turbo posiada denka tłoków chłodzone od spodu strumieniami oleju oraz indywidualny układ chłodzenia dla bloku silnika, który pracuje niezależnie od układu regulującego temperaturę głowicy. Intercooler również został wyposażony w indywidualny niskotemperaturowy obwód chłodzony cieczą. Konstruktorzy Toyoty poświęcili wiele uwagi, aby zapewnić jednostce właściwą temperaturę pracy, dzięki czemu charakteryzuje się ona lepszymi parametrami, większą niezawodnością i lepszymi osiągami. 

Silnik 1,2 Turbo - Osiągi

Osiągi: niewielka masa

Niewielka masa jednostki to kolejny aspekt poprawiający osiągi Twojego auta i zwiększający oszczędność. Za sprawą inwencji konstruktorów Toyoty, którzy do konstrukcji silnika użyli lekkich materiałów, udało się uniknąć zbędnych kilogramów. Dzięki temu Twoja Toyota charakteryzuje się lepszym rozkładem masy, prowadzi się dynamicznie i przyspiesza z łatwością.‎

Silnik 1,2 Turbo - Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo: moc na zawołanie

Wysoki moment obrotowy i jego dostępność w szerokim zakresie obrotów od 1600 do 4000 obr./min przekładają się na bezpieczeństwo podczas wykonywania manewru wyprzedzania. Prowadząc auto ze skrzynią manualną, rzadko musisz redukować bieg, żeby przyspieszyć.

Silnik 1,2 Turbo - Toyota C-HR - Eksploatacja

Toyota: bezproblemowa eksploatacja

Nasi konstruktorzy zaprojektowali jednostkę napędową Twojego auta pod kątem ekonomii i przyjemności z jazdy, nie pozwalając sobie na kompromisy w zakresie trwałości. Jazda Toyotą z silnikiem 1,2 Turbo to pewność nawet podczas najdłuższej trasy. Jakość marki Toyota oznacza dla Ciebie spokój umysłu podczas całego okresu użytkowania auta.‎

Toyota: Silnik 1,2 Turbo - Multidrive S

Wygoda: skrzynia Multidrive S

Silnik 1,2 Turbo jest dostępny z bezstopniową przekładnią Multidrive S zapewniającą komfortową jazdę, bezawaryjność i niższe zużycie paliwa.

Silnik 1,2 Turbo - Bezpośredni wtrysk paliwa

Bezpośredni wtrysk paliwa

Silnik 1,2 Turbo został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, który ogranicza do minimum straty energii oraz zapewnia precyzyjne dawkowanie benzyny dopasowane do warunków jazdy. Sprawność cieplna tego silnika jest wyjątkowo wysoka i wynosi aż 36%. Turbosprężarka wykorzystuje proces recyrkulacji spalin do poprawy osiągów i wydajności. Inteligentna konstrukcja jednostki 1,2 Turbo pozwala zaoszczędzić nawet 20% paliwa w porównaniu do klasycznych silników bez utraty dynamiki.‎

Toyota: Silnik 1,2 Turbo - Układ iMT

Płynna jazda: układ iMT

Manualna skrzynia biegów wyposażona w układ iMT wspomaga kierowcę w płynnej jeździe, wykrywając włączenie sprzęgła w chwili ruszania i dostosowując wyjściową prędkość obrotową silnika zarówno podczas redukowania, jak i wrzucania wyższego biegu. W efekcie moment obrotowy jest zawsze dopasowany do prędkości i przełożenia, dzięki czemu zmiana biegów odbywa się bez najmniejszego szarpnięcia.

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.