Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
2 września 2025

W Polsce sprzedano już ponad 400 tysięcy hybryd Toyoty, wśród których najpopularniejsza to Corolla

Po polskich drogach porusza się już 400 061 samochodów Toyoty wyposażonych w napęd hybrydowy. Kierowcy w naszym kraju najczęściej wybierają takie modele jak Corolla, Toyota C-HR oraz RAV4. W samym 2025 roku aż 93% wszystkich Toyot sprzedanych w Polsce stanowiły właśnie wersje hybrydowe.

Od ponad dwudziestu lat Toyota pełni ważną funkcję w elektryfikacji polskiego rynku samochodowego. Pierwszą hybrydą, która pojawiła się w Polsce w 2004 roku, był kompaktowy liftback Prius. Od tego czasu marka systematycznie wzbogacała gamę aut wyposażonych w oszczędne i niezawodne układy hybrydowe. W 2025 roku oferta Toyoty obejmuje już osiem modeli – samochody miejskie i kompaktowe, popularne crossovery, rodzinne SUV-y czy eleganckie limuzyny.

Pod koniec sierpnia Toyota w Polsce odnotowała sprzedaż hybrydy numer 400 000. W bieżącym roku aż 93% wszystkich sprzedanych samochodów marki to właśnie modele hybrydowe. Od debiutu Priusa na polskim rynku do początku września 2025 roku klienci w naszym kraju kupili już łącznie 400 061 hybrydowych samochodów Toyoty.

Wynik ten skomentował Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe: „27 lat pracy nad technologią hybrydową doprowadziło do dominacji tego napędu w ofercie Toyoty i pełnej akceptacji użytkowników, a powszechne korzystanie z hybryd przez taksówkarzy i przewoźników potwierdzają użytkowe zalety tej technologii. Niezawodność, bardzo niskie zużycie paliwa w mieście i utrzymywanie ceny przez samochody używane przyczyniły się do masowej sprzedaży hybryd Toyoty. Dziś piąta generacja to jeszcze większa wydajność i bezawaryjność”.

Toyota Corolla najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce

Największym zainteresowaniem wśród hybryd Toyoty w Polsce cieszy się Corolla. Od 2019 roku w naszym kraju sprzedano już 110 396 egzemplarzy tego auta z napędem zelektryfikowanym, z czego tylko w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2025 roku przybyło 13 861 nowych samochodów. Corolla oferowana jest z napędami hybrydowymi piątej generacji – 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid o mocy 178 KM – a klienci mogą wybierać spośród trzech wariantów nadwozia: Sedan, Hatchback oraz TS Kombi.

Drugim najchętniej wybieranym modelem hybrydowym marki w Polsce jest crossover Toyota C-HR. Od 2016 roku w ręce klientów trafiło 71 875 egzemplarzy tego stylowego auta. Jego druga generacja spotyka się z równie dużym zainteresowaniem jak poprzednik i oferuje aż trzy warianty napędu hybrydowego – klasyczne 1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid oraz hybrydę plug-in o mocy 223 KM. Na podium najlepiej sprzedających się hybryd Toyoty w Polsce znalazł się również model RAV4. Od 2015 roku klienci w naszym kraju kupili już 62 694 egzemplarze tego SUV-a z napędem hybrydowym.

Ponad 50 tysięcy hybrydowych Yarisów na polskich drogach

Toyota Yaris jest czwartym hybrydowym modelem marki, który w Polsce sprzedał się w ponad 50 tys. egzemplarzy, a dokładnie jest to 50 026 aut. Proces elektryfikacji segmentu B rozpoczął się 13 lat temu wraz z premierą trzeciej generacji miejskiego hatchbacka wyposażonego w układ Hybrid Synergy Drive oparty na silniku 1,5 l. Obecnie Yaris jest dostępny z dwoma wariantami napędu 1.5 Hybrid – o mocy 116 KM oraz 130 KM. Te same jednostki montowane są w modelu Yaris Cross, który od 2021 roku zdobył pozycję lidera w segmencie B-SUV. Do końca sierpnia 2025 roku sprzedano w Polsce już 43 489 egzemplarzy tego modelu.

Z końcem sierpnia 2025 roku granicę 20 tys. sprzedanych hybryd przekroczyła także Toyota Camry. Od powrotu na polski rynek w 2019 roku klienci kupili już 20 147 egzemplarzy tej limuzyny. W tej chwili Camry pozostaje jednym z ostatnich klasycznych sedanów, a w swojej najnowszej odsłonie auto dostępne jest wyłącznie z napędem hybrydowym piątej generacji o mocy 230 KM.