Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
25 sierpnia 2025

Dotacja do 60% kosztów kwalifikowanych w programie NFOŚiGW na Toyotę PROACE MAX Electric

Ruszył nowy program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) dotyczący dofinansowania zakupu lub leasingu pojazdów bezemisyjnych z kategorii N2. Osoby wybierające Toyotę PROACE MAX Electric mogą liczyć na dotację sięgającą nawet 60% kosztów kwalifikowanych, przy czym maksymalna wartość wsparcia to 400 000 zł.

NFOŚiGW uruchomił nabór wniosków o dofinansowanie zakupu lub leasingu bezemisyjnych pojazdów ciężarowych o masie powyżej 3,5 tony z kategorii N2 i N3. Dokumenty można składać do 30 czerwca 2029 roku lub do momentu wyczerpania dostępnych środków. Budżet programu wynosi 2 mld zł.

Program przewiduje dofinansowanie do 30% kosztów kwalifikowanych pomniejszonych o koszt inwestycji referencyjnej dla dużych przedsiębiorstw, do 50% dla średnich firm oraz do 60% dla mikro- i małych przedsiębiorstw. Takie same progi stosowane są przy dotacjach na opłatę wstępną w leasingu. W przypadku pojazdów zeroemisyjnych z kategorii N2 maksymalna kwota wsparcia wynosi 400 000 zł, przy czym nie może być wyższa niż wysokość opłaty początkowej w leasingu.

Dofinansowanie NFOŚiGW stanowi atrakcyjne rozwiązanie dla przedsiębiorstw transportowych i logistycznych, firm kurierskich, pocztowych oraz zajmujących się gospodarką odpadami. Dodatkową zaletą jest fakt, że elektryczną Toyotą PROACE MAX w kategorii N2 mogą kierować osoby z prawem jazdy kategorii B, posiadające je od co najmniej dwóch lat. Co więcej, pojazdy te nie wymagają stosowania tachografów, o ile eksploatowane są w promieniu 100 km od siedziby firmy.

PROACE MAX Electric z dotacją

W ofercie Toyota Professional nowy PROACE MAX Electric spełnia wymagania kategorii N2, dzięki czemu może zostać objęty dofinansowaniem NFOŚiGW. Model dostępny jest w wersjach Active oraz Comfort w nadwoziu furgon o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 tony.

Każda wersja Toyoty PROACE MAX Electric z kategorii N2 dysponuje napędem o mocy 270 KM (200 kW) i 410 Nm momentu obrotowego. Zastosowany akumulator trakcyjny o pojemności 110 kWh zapewnia zasięg do 424 km w cyklu WLTP. Pojazd można ładować na szybkich stacjach DC z mocą do 150 kW, a pokładowa ładowarka AC dostępna jest w wersjach 11 kW lub 22 kW.
Standardowe wyposażenie obejmuje komplet przewodów do ładowania – trójfazowy kabel AC o długości 7,5 m (Typ 2, 32A) oraz kabel do ładowania z gniazdka domowego 230 V o długości 6 m. W zestawie znajduje się również karta RFID powiązana z usługą Toyota Charging Network, która po aktywacji umożliwia korzystanie z jednej z największych sieci ładowania – ponad 11 tys. punktów w Polsce i blisko miliona w całej Europie.