Toyota planuje do 2050 roku ograniczyć do zera emisje gazów cieplarnianych i wpływ na środowisko swojej działalności. W tym m.in. celu amerykańskie przedstawicielstwo koncernu nawiązało współpracę z firmą Redwood Materials specjalizującą się w recyklingu baterii. Wraz z nowym partnerem Toyota zamierza stworzyć cały ekosystem obiegu zamkniętego baterii do zelektryfikowanych samochodów.
Toyota i Redwood Materials planują odbierać baterie od użytkowników, a następnie je testować i wykorzystywać na dwa sposoby. Jeśli to możliwe, bateria zostanie zregenerowana i wykorzystana ponownie, np. jako stacjonarny magazyn energii. Jeśli regeneracja będzie niemożliwa, Redwood Materials odzyska z niej surowce i przekaże do produkcji nowych ogniw.
W pierwszej kolejności partnerzy skupią się na zebraniu i ponownym wykorzystaniu lub recyklingu zużytych baterii z hybryd Toyoty. Kolejnym krokiem będzie współpraca przy monitorowaniu kondycji baterii w samochodach będących w użyciu i zarządzaniu danymi, a także przy dostarczaniu na rynek odzyskanych surowców i produkcji baterii z recyklingu.