
Nowy Mirai będzie czymś więcej niż tylko ekologicznym samochodem. Jego konstruktorzy przekroczyli granice wyznaczone dla napędów wodorowych, chcąc ujawnić cały potencjał technologii ogniw paliwowych. Druga generacja Toyoty Mirai będzie miała o 30% większy zasięg i lepsze przyspieszenie. Jest to ogromny krok w kierunku czystej mobilności i przyszłego społeczeństwa wodorowego.
Pierwsza generacja Toyoty Mirai pokazała, że możliwe jest stworzenie społeczeństwa wodorowego. Na świecie sprzedano ponad 10000 egzemplarzy tego modelu. Klienci docenili to, że jest to nie tylko zaawansowany technicznie samochód, lecz również bardzo praktyczny. Jego zasięg wynosi około 500 km, tankowanie jest proste, a emisja ogranicza się do czystej wody.

Koncepcyjny model Mirai, który zostanie pokazany w Tokio, będzie o wiele bardziej zaawansowany technicznie od swojego poprzednika (również pod względem technologii wodorowej), będzie miał większą dynamikę i nowoczesny design. Premiera seryjnego modelu zaplanowana jest na rok 2020. Najpierw pojawi się on w Japonii, a następnie w Ameryce Północnej. Stanowi to najlepszy dowód na to, że technologia FCEV nie będzie barierą dla ekscytującej jazdy i pięknego wyglądu.
Nowa Toyota Mirai zostanie wyposażona w udoskonalony zespół ogniw paliwowych i większe zbiorniki wodoru, co wydłuży jej zasięg o 30%. Ambicje twórcy nowej generacji modelu nie kończą się jednak na tym.
Dążymy do tego, aby stworzyć samochód, którym klienci będą chcieli jeździć cały czas, samochód o emocjonalnym i atrakcyjnym wyglądzie oraz o dynamicznym i responsywnym prowadzeniu, które może wywołać uśmiech na twarzy kierowcy. Chcę, aby klienci powiedzieli: „Wybrałem Mirai nie dlatego, że jest to FCEV, ale dlatego, że uwielbiam to, jak wygląda i jak się prowadzi; a tak się akurat składa, że jest to FCEV”.
Yoshikazu Tanaka, nowy główny inżynier Mirai

Zastosowanie najnowszej platformy modułowej oraz napędu na tylne koła pozwoliło zmieścić w modelu Mirai 5 siedzeń (zamiast obecnych 4). Na mocny, charakterystyczny wygląd nowego sedana składają się niskie linie, eleganckie proporcje, smukłe nadwozie i 20'' koła. Wnętrze w niebieskim wykończeniu kryje wiele zaawansowanych technologii, w tym 12,3'' środkowy wyświetlacz. Panel przyrządów otaczający kierowcę sprawia, że jazda staje się dużo wygodniejsza i przyjemniejsza.
Druga generacja Mirai zostanie wyposażona w zaawansowany wodorowy układ napędowy i napęd na tylne koła. Model ten będzie się charakteryzował większą sztywnością nadwozia i nisko położonym środkiem ciężkości, co przełoży się na lepsze prowadzenie zarówno podczas jazdy w zakrętach, jak i na autostradzie.
Wersja prezentacyjna Nowej Mirai - specyfikacje zewnętrzne | |
Długość całkowita (mm) | 4,975 |
Szerokość całkowita (mm) | 1,885 |
Wysokość całkowita (mm) | 1,470 |
Rozstaw osi (mm) | 2,920 |
Układ napędowy | Napęd na tylną oś |
Ilość pasażerów | 5 |
Zasięg | ok. 30% większy niż obecny model |